Foorumi

.
Foorumissa ei vaadita rekisteröitymistä tai nimellä kirjoittamista. Kuka tahansa voi kirjoittaa viestejä nimettömänä, ns. Guest -käyttäjänä. Foorumille rekisteröityminen ei ole toistaiseksi mahdollista [ehkä myöhemmin].

Guest  

Welcome Guest, please login or register.

Pages: [1]
 ReplyNotify RSS feed   
Topic: Tyhjennyspumpun purkaminen
Guest
Tyhjennyspumpun purkaminen
on: 09.06.2020 21:54

Tervehdys.

Oletteko saaneet tyhjennyspumpun miten osiin purettua?

Tyhjennyshälytystä siis pukkaa. Pumpulle tulee virta pakkosyötöllä, mutta ropeli ei lähde pyörimään. Kun antaa tönäisemällä vauhtia, niin ropeli kyllä tämän jälkeen saa sopivan alkuvauhdin, ja jatkaa pyörimistä. Näin sain nyt tänään vian ilmettyä tuon akuuttivaiheen ohitettua.

Eli tänään ensimmäistä kertaa tuon ylös kaivelin ja tutkailin. Sain vain se ropelin suojana(?) olevan pohjakiekon irti, mutta enempiä en keksinyt.

Voisi kuvitella, että siellä on nyt vaikka hiuksia sopivasti jossain "syvemmällä", jotka estävät tuon starttipyörähdyksen.

Vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos!


Tomi
Administrator
Posts: 63
Re: Tyhjennyspumpun purkaminen
on: 11.06.2020 11:37

Minulla ollut samaa ongelmaa. Olen puhdistanut pumpun, jonka jälkeen pumppu taas toiminut ja "käynnistysvaikeuksia" ei ole ollut.


Guest
Re: Tyhjennyspumpun purkaminen
on: 15.01.2021 21:21

Tänään juuri revin pikku pakkasella pumppua ylös hälyn takia ja koitin kanssa katsoa onko rusakoita pumpussa. En tosiaan saanut kuin sen potkurin suojan irti pohjasta eikä sen kautta näkynyt mitään kummoista. Oma ongelma on kyllä vain se että pumppu ei taida toimia ollenkaan.


Guest
Re: Tyhjennyspumpun purkaminen
on: 21.02.2021 21:36

Olen tuo kyselijä. Jäi sillon kirjottamatta, että piti nöyrtyä ja ostaa uusi pumppu.

Vanhan laitoin kesällä näreen juurelle oottamaan, jos joskus innostuisi ihmetellä sitä uudelleen. Siellä se nyt pakkasta pitelee hyljättynä toistaiseksi


Guest
Re: Tyhjennyspumpun purkaminen
on: 24.05.2022 19:57

Jos impelleri ei tahdo lähteä pyörimään voi olla että kondensaattori pitää vaihtaa. Poika vaihtoi uuden kondensaattorin minun pumppuun ja sen jälkeen ei ongelmia


Guest
Re: Tyhjennyspumpun purkaminen
on: 06.07.2022 20:34

Kondesaattori vika aika usein. Itse olen vaihtanut jo kahteen pumppuun kondensaattorin ja on toiminut hienosti sen jälkeen. Uusi konkka maksaa noin 10 eur. eikä ole vaikea homma vaihtaa tee se itse miehelle. Kannattaa kokeilla tai saahan tietenkin ostaa uuden pumpun 300-400eur.


Pages: [1]
 ReplyNotify RSS feed   
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 1.7.5 ; Page loaded in: 0.01 seconds.

Remonttireiskan ylläpito ei vastaa foorumin tietojen oikeellisuudesta eikä tietojen käytön aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista. Kirjoitusten kopiointi muualle julkaistavaksi on kielletty.
.

(tätä kirjoitusta luettu tänään ja eilen 37 krt)