Foorumi

.
Foorumissa ei vaadita rekisteröitymistä tai nimellä kirjoittamista. Kuka tahansa voi kirjoittaa viestejä nimettömänä, ns. Guest -käyttäjänä. Foorumille rekisteröityminen ei ole toistaiseksi mahdollista [ehkä myöhemmin].

Guest  

Welcome Guest, please login or register.

Pages: [1]
 ReplyNotify RSS feed   
Topic: Tyhjennyshälytys
Guest
Tyhjennyshälytys
on: 15.01.2024 06:45

Semmosta tässä olen ihmetellyt kovilla pakkasilla että voiko tyhjennyshälytys tulla siirtopumpun ongelmista? Nyt tosiaan tammikuun aikana tullut monta kertaa tyhjennyshälytys mutta manuaalisesti käyttäen ojaan menee pumpatessa hyvin tavara. Siirtoputki oli jäässä aikaisemmin ja sen sulattelin ja toimi taas hetken. Tänään aamulla taas vilkutteli minulle kun olin töihin lähdössä. Sulanapitokaapelia varmaan seuraavaksi siihen säiliöiden väliseen putkeen? Ja tosiaan kaikki pumput olen nyt käyttänyt jo ylhäällä ja ne pyörii hyvästi. Ja joka kerta kun olen hälyn aikana mennyt kuupoilemaan putsille niin se ilmaussäiliön pinta ollut matalalla. Sakkapumpun letku lie nyt ongelmana jatkuvasti? Poistopumpun väylä tuntuisi olevan ainakin auki.


Guest
Re: Tyhjennyshälytys
on: 15.01.2024 17:35

Melkein samaan hengenvetoon vielä että sakkapumpulta lähtevä letku kun tulee suodatinpussille niin se vaan päistään irti, sulanapitokaapelin kylkeen nippareilla ja solumuovieriste vielä päälle? Onko säiliöiden välissä joku aukko mikä on tietysti juuri tuon putken kokoinen vai mahtuuko sinne enemmän tavaraa?


Tomi
Administrator
Posts: 64
Re: Tyhjennyshälytys
on: 16.01.2024 10:36

Quote from on 15.01.2024 06:45

Semmosta tässä olen ihmetellyt kovilla pakkasilla että voiko tyhjennyshälytys tulla siirtopumpun ongelmista? Nyt tosiaan tammikuun aikana tullut monta kertaa tyhjennyshälytys mutta manuaalisesti käyttäen ojaan menee pumpatessa hyvin tavara. Siirtoputki oli jäässä aikaisemmin ja sen sulattelin ja toimi taas hetken. Tänään aamulla taas vilkutteli minulle kun olin töihin lähdössä. Sulanapitokaapelia varmaan seuraavaksi siihen säiliöiden väliseen putkeen? Ja tosiaan kaikki pumput olen nyt käyttänyt jo ylhäällä ja ne pyörii hyvästi. Ja joka kerta kun olen hälyn aikana mennyt kuupoilemaan putsille niin se ilmaussäiliön pinta ollut matalalla. Sakkapumpun letku lie nyt ongelmana jatkuvasti? Poistopumpun väylä tuntuisi olevan ainakin auki.


Meillä ei ikinä ole tyhjennyshälytystä tullut siirtopumpun ongelmista. Logiikan lopussa oleva paristo taas voi hyvinkin syy olla "turhiin" tyhjennyshälytyksiin. Meillä ainakin pariston vaihto auttoi ja turhat hälyt loppui.


Guest
Re: Tyhjennyshälytys
on: 16.01.2024 16:04

Logiikan pariston vaihtoon oli jossain täällä ohjeet? Ei tuo haittaa vaihtaa varmaan tässä kohtaa. En tiedä mitenkä kauan paristolla on menty mutta me ollaan tässä asuttu kuutisen vuotta eikä sinä aikana ole ainakaan vaihdettu. Onko se logiikkakohtainen paristo vai kaikissa malleissa ollut samaa? En nyt muista mikä malli meidän putsissa on.


Tomi
Administrator
Posts: 64
Re: Tyhjennyshälytys
on: 17.01.2024 09:01

Quote from on 16.01.2024 16:04

Logiikan pariston vaihtoon oli jossain täällä ohjeet? Ei tuo haittaa vaihtaa varmaan tässä kohtaa. En tiedä mitenkä kauan paristolla on menty mutta me ollaan tässä asuttu kuutisen vuotta eikä sinä aikana ole ainakaan vaihdettu. Onko se logiikkakohtainen paristo vai kaikissa malleissa ollut samaa? En nyt muista mikä malli meidän putsissa on.


Pariston vaihdosta http://remonttireiska.tomstown.poweredbyclear.com/2016/07/28/wehoputs-pariston-vaihto/


Guest
Re: Tyhjennyshälytys
on: 20.01.2024 11:10

Uskaltaakohan logiikan johtoja käyttää irti ilman että koko systeemit sekoaa? Pitäs päästä kurkkimaan logiikan sisälle että mikä patteri siellä asuu. Omassa logiikassa internetin mukaan voi olla kolmea eri patteria mallista riippuen. Ja patterin vaihdosta kun on tuo ohje niin siinä mainitaan että pitää ottaa kompuran tunnit ja prosessit ylös. Pitääkö ne sitten syöttää uudestaan patterin vaihdon jälkeen vai toimivatko vain muistutuksena itselleen? Ajattelin että ensin vaihdan logiikassa olevan pariston ennen ku alan tunkemaan sulanapitokaapelin paikalleen. Jos johtuu paristosta niin jätän kaapelin asennuksen kesän wehoputs siivouksen yhteyteen.


Tomi
Administrator
Posts: 64
Re: Tyhjennyshälytys
on: 22.01.2024 08:01

Quote from on 15.01.2024 06:45

Semmosta tässä olen ihmetellyt kovilla pakkasilla että voiko tyhjennyshälytys tulla siirtopumpun ongelmista? Nyt tosiaan tammikuun aikana tullut monta kertaa tyhjennyshälytys mutta manuaalisesti käyttäen ojaan menee pumpatessa hyvin tavara. Siirtoputki oli jäässä aikaisemmin ja sen sulattelin ja toimi taas hetken. Tänään aamulla taas vilkutteli minulle kun olin töihin lähdössä. Sulanapitokaapelia varmaan seuraavaksi siihen säiliöiden väliseen putkeen? Ja tosiaan kaikki pumput olen nyt käyttänyt jo ylhäällä ja ne pyörii hyvästi. Ja joka kerta kun olen hälyn aikana mennyt kuupoilemaan putsille niin se ilmaussäiliön pinta ollut matalalla. Sakkapumpun letku lie nyt ongelmana jatkuvasti? Poistopumpun väylä tuntuisi olevan ainakin auki.


Meillä ei ikinä ole tyhjennyshälytystä tullut siirtopumpun ongelmista. Logiikan lopussa oleva paristo taas voi hyvinkin syy olla "turhiin" tyhjennyshälytyksiin. Meillä ainakin pariston vaihto auttoi ja turhat hälyt loppui.


Tomi
Administrator
Posts: 64
Re: Tyhjennyshälytys
on: 22.01.2024 08:04

Quote from on 20.01.2024 11:10

Uskaltaakohan logiikan johtoja käyttää irti ilman että koko systeemit sekoaa? Pitäs päästä kurkkimaan logiikan sisälle että mikä patteri siellä asuu. Omassa logiikassa internetin mukaan voi olla kolmea eri patteria mallista riippuen. Ja patterin vaihdosta kun on tuo ohje niin siinä mainitaan että pitää ottaa kompuran tunnit ja prosessit ylös. Pitääkö ne sitten syöttää uudestaan patterin vaihdon jälkeen vai toimivatko vain muistutuksena itselleen? Ajattelin että ensin vaihdan logiikassa olevan pariston ennen ku alan tunkemaan sulanapitokaapelin paikalleen. Jos johtuu paristosta niin jätän kaapelin asennuksen kesän wehoputs siivouksen yhteyteen.


Ei logiikka siitä pitäisi seota. Kompuratunnit ja prosessitiedot varmasti nollautuu, muistaakseni. Itse kirjasin vain itselleni ylös ja alkoi alusta sen jälkeen laskemaan. Pääasia, että itsellä tiedossa kompuran tunnit jos/kun tuntien mukaan haluaa huoltoja/vaihtoja tehdä.


Guest
Re: Tyhjennyshälytys
on: 23.01.2024 15:30

Kiitos vastauksista. Voisin tuosta vaihdosta koittaa räpsiä kuvia ja kirjoitella mitä olen tehnyt jos haluat laittaa sitten johonkin näkyville muitakin käyttäjiä varten. Oireet nyt vahvasti viittaavat logiikan paristoon. Nyt myös plussakeleillä antaa tyhjennyshälytyksen ihan muuten vain. Putket varmasti auki ja pumput pyörii hienosti. Tästä sivustosta on ollut iso apu ja siitä kiitos. Ei oikein tunnu löytyvän keneltäkään muulta aiheen tiimoilta näin hyvää tietopankkia.


Tomi
Administrator
Posts: 64
Re: Tyhjennyshälytys
on: 26.01.2024 08:45

Quote from on 23.01.2024 15:30

Kiitos vastauksista. Voisin tuosta vaihdosta koittaa räpsiä kuvia ja kirjoitella mitä olen tehnyt jos haluat laittaa sitten johonkin näkyville muitakin käyttäjiä varten. Oireet nyt vahvasti viittaavat logiikan paristoon. Nyt myös plussakeleillä antaa tyhjennyshälytyksen ihan muuten vain. Putket varmasti auki ja pumput pyörii hienosti. Tästä sivustosta on ollut iso apu ja siitä kiitos. Ei oikein tunnu löytyvän keneltäkään muulta aiheen tiimoilta näin hyvää tietopankkia.


hei,

mielellämme otamme vastaan kuvia, tarinaa, ohjeita jos ja kun niistä varmasti sitten iloa myös muille. viestiä voi myös laittaa vaikka sähköpostilla, osoite tuossa vieressä oikealla 'ylläpito/palaute' -laatikossa.


Guest
Re: Tyhjennyshälytys
on: 05.02.2024 16:20

Päivä taisi mennä ongelmitta. Tänään töistä kun tulin kotiin niin sieltä se putsi taas vilkutteli. Samainen tyhjennyshälytys taas. Eilen keräsi panoksen ja on ajanut käsittääkseni prosessin läpi koska altaan pinta oli poistopumpun alarajassa. Eli tyhjennys ja siirto on käsittääkseni tapahtunut. Käsiajolla kokeilin taas niin kaikki käy ja kukkuu ja putkista tulee hyvin läpi. Logiikan paristo on vaihdettu ja logiikka resetoitu mutta sama ongelma jatkuu. Mistähän seuraavaksi lähtisi perkaamaan?


Tomi
Administrator
Posts: 64
Re: Tyhjennyshälytys
on: 27.02.2024 09:45

Tietysti logiikka voi olla rikki ja tulisi vaihtaa? En ehkä kuitenkaan hätiköiden lähtisi uusimaan kun aika tyyris. Yksi mitä me aikanaan epäiltiin oli viallinen pintakytkin, jonka hankimme uuden. Mutta kun uusi oli hankittu niin sitten hälytykset loppuivatkin.


http://remonttireiska.tomstown.poweredbyclear.com/2021/10/08/wehoputs-pintakytkin-mac3-3m/


Guest
Re: Tyhjennyshälytys
on: 03.04.2024 20:12

Hei, kysyisin samassa topicissa tyhjennyshälytyksestä. Meillä putsi tekee välillä niin, että merkkivalo on sammunut ja kun tarkastan asian, näytössä lukee tyhjennyshälytys ja silti putsi toiminnassa. Nyt alkanut tekemään myös tyhjennyshälytystä jatkuvasti ja merkkivalo vilkuttaa. Pumppu onneksi ollut sammunut.


Kuinka tuo.patterinvaihto logiikkaan tehdään, tuossa ohjeessa on vain logiikan vaihto. Onko logiikassa erikseen vaihdettava patteri vai mitenkä?


Ajattelin kesän kynnyksellä kokeilla mieluummin patterin vaihtoa, kuin logiikan vaihtoa. Onko mitään tietoa, paljon uusi logiikka maksaa? Itsellä putsi vuodelta 2008 ja on erinäköinen näyttö, mitä ohjekuvissa täällä foorumilla.


Guest
Re: Tyhjennyshälytys
on: 03.04.2024 20:14

Jäi lisäksi kysymys logiikasta, onko mahdollista korjata jollain tavalla vanhaa logiikkaa, mikäli rikki?


Tomi
Administrator
Posts: 64
Re: Tyhjennyshälytys
on: 04.04.2024 12:39

Quote from on 03.04.2024 20:12

Kuinka tuo.patterinvaihto logiikkaan tehdään, tuossa ohjeessa on vain logiikan vaihto. Onko logiikassa erikseen vaihdettava patteri vai mitenkä?


Pariston vaihto:

http://remonttireiska.tomstown.poweredbyclear.com/2016/07/28/wehoputs-pariston-vaihto/


Pages: [1]
 ReplyNotify RSS feed   
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 1.7.5 ; Page loaded in: 0.027 seconds.

Remonttireiskan ylläpito ei vastaa foorumin tietojen oikeellisuudesta eikä tietojen käytön aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista. Kirjoitusten kopiointi muualle julkaistavaksi on kielletty.
.

(tätä kirjoitusta luettu tänään ja eilen 52 krt)